söndag 20 december 2009

Saknad!


Här kommer en liten bild på mig och Rut sedan när vi var på Malta :) Måste upp till umeå någon gång och hälsa på! Saknad! <3>
__________________________________________________________________

Skriver för övrigt med lösnaglar så jag reserverar mig för stavfel och dylikt :)


Tiden går så fort, det är fyra månader sen jag flyttade ner hit, ibland känns det som flera år (då man inser att visa inte orkar höra av sig för att jag bor så långt bort) men ibland känns det som bara en vecka, jag är fortfarande ny med det att bo i en så pass stor stad, jag kan inte smeknamn på alla platser och folk kommenterar att jag pratar roligt.. Men nu ska jag verkligen försöka träffa dom flesta och typ visa att jag fortfarande lever! Att jag skulle flytta dömdes ut av dom flesta först "Du kommer aldrig klara det" eller "Du kommer flytta hem efter en vecka". Visst, ibland är jag nästan redo att flytta hem igen men då händer alltid något som påminner mig om at det är här jag vill vara, det är här jag trivs.. Det är enormt jobbigt vissa dagar när alla man verkligen känner är hundra mil bort, hela familjen och vänner man känt sedan barnsben.. Men det är minst lika många gånger om inte fler då jag tittar ut genom fönstret i bussen eller springer till pendeln då jag känner att det är här jag hör hemma just nu. Jag kommer alltid ha mina rötter i Norrland och jag kommer aldrig flytta därifrån helt men jag vill bo här.

This i my chanse, this is my time.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar